לכו לפריפריה • "צאו מהמחסנים, בואו לגלות עולם מדהים בנתיבות"

    ישראל פריי No Comments on לכו לפריפריה • "צאו מהמחסנים, בואו לגלות עולם מדהים בנתיבות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם מדרום תיפתח בשורת הדיור החדשה ?! מאזיני 'קול חי' העוקבים אחר הפרוייקט 'מדברים פריפריה' מוזמנים להקשיב לדברי הנציגים המקומיים, שהצליחו להדביק בהתלהבותם את בצלאל קאהן ודוד חכם, שכמעט ארזו מזוודות בשידור חי, בדרך לנתיבות.

    "נתיבות כיום היא עיר ואם בישראל" – אמר נפתלי קובר, יועץ ראש העיר, ומעסקניה הבולטים של העיר – "זוג חרדי שמגיע לנתיבות זוכה לשירותי קהילה מלאים, המותאמים לכל הקהילות והגוונים, החל מבתי ספר, תלמודי תורה וישיבות, וכלה בכוללים רבים, אברכים מגיעים מאשדוד, יסודות ורחובות ללמוד בעיר". הוא מנה את הקהילה הליטאית המתפתחת, את התושבים הוותיקים ואת החצרות הענפות של הרב אברג'יל, ה'רנטגן' ומשפחת אבוחצירה.

    "מחירי הדירות עלו בשנים האחרונות" – סיפר קובר – "ועם זאת, ניתן להשיג דירת 3 חדרים בכ-500.000 ש"ח", הוא ציין את הקירבה למרכז, "נסיעה ברכבת לתל אביב אורכת 53 דקות, קווי האוטובוסים לריכוזים החרדיים בתדירות גבוהה".

    למרות התדמית הבעייתית, פרס קובר שורה של מקומות עבודה ואפשרויות תעסוקה בעיר, "מפעל טרה מעסיק 800 עובדים, 'מעדני מיקי' עוברים בקרוב, וגם 'חסלט מהדרין' צפוי לייצר עשרות מקומות עבודה, ובכלל, העיר חווה פריחה כלכלית, והציבור החרדי לוקח בה חלק מרכזי, יש ציבור חרדי גדול שמתפרנס ומעורב, רק אמש שוחחתי עם משרד רואה חשבון שמעסיק 10 נשות אברכים".

    יחד עם הד"ר משה ליבוביץ' – היזם המיתולוגי ומורה הדרך של 'חרדים לפריפריה' – שירטטו קווים לדמותה של העיר שראשית היישוב החרדי בה הושתתה ע"י הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, ושליבוביץ היה יד ימינו, וכיום נמצאת בתנופה אדירה, "40 אחוז מתושבי העיר כיום, הם חרדים. גם שאר האוכלוסייה היא מאד מסורתית, מכבדת, וקרובה לדת. אין בנמצא בעיר אף לא חנות אחת שפתוחה בשבת. העירייה מפעילה 2 בריכות עירוניות, אחת מהם פועלת כל השנה בהפרדה לטובת שומרי המצוות, וגם הבריכה האחרת -ואולי זה המקום היחיד בארץ- סגורה בשבתות".

    בתחילת השידור כינה הד"ר ליבוביץ את נתיבות כ"בני ברק של הנגב", אך לקראת סיום הכתיר אותה כ"סביון של הדרום", ומילותיו שאינם שבות ריקם, מלמדות על שילוב נדיר של חיי קהילה חרדיים לתפארת המשלבים תנאי מחייה טובים ואיכות חיים משופרת.



    0 תגובות